Robinsons´ academy

for the uncontrolable child

IndexIndex  KalenderKalender  FAQFAQ  ZoekenZoeken  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

De lange paden

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Jimmy.

Aantal berichten : 477
Registratiedatum : 13-08-13

BerichtOnderwerp: Re: De lange paden   vr aug 16, 2013 9:19 pm

Jimmy glimlachte zijn witte tanden bloot bij de reactie van Julia op het lezen van zijn naam. Daarna liet hij zijn ogen zeggen dat hij het ook wel prima vond, tot ze weer oogcontact hadden gehad. Dat was het enige nadeel aan zijn manier van praten, hij moest iemand recht aankijken. Maar dat Julia steeds weg keek, maakte niets uit. Hij vond het leuk als hij bekeken werd. En ze deed niet moeilijk over zijn niet praten, die mensen hoefden hem niet de hele tijd aan te kijken. Het was alsof hij begrepen werd. Natuurlijk begreep ze hem niet volledig, want dat deed niemand, maar het gaf wel een prettig gevoel. Vooral als ze op deze manier door zou gaan en gewoon alles wat ze dacht bij hem uit zou storten. Jimmy was een geweldige luisteraar, maar van zijn kant zou een gesprek nooit komen. Hoe moest je met je ogen vragen hoe iemands dag was geweest?
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Julia.

Aantal berichten : 1118
Registratiedatum : 03-07-13
Leeftijd : 22

BerichtOnderwerp: Re: De lange paden   za aug 17, 2013 12:21 am

Julia keek naar het bankje waar ze net nog gezeten had, kletsnat was deze nu en ze trok haar benen wat verder op. Langzaam keek ze weer naar Jimmy en glimlachte. Hij had geluk dat hij er normaal uit zag, dan viel zijn stilte een beetje in het niet. "Het is grappig om te bedenken dat als iemand jou niet zou zien het net zou zijn alsof ik de hele tijd tegen mezelf praat." Zei ze met een grijns en ze keek toen weer even naar haar knieën. "Niet dat ik dat nooit doe want ik vind het heel prettig maar zulke gesprekken voer ik nooit met mezelf, meestal in mijn hoofd gewoon. Waar niemand mee kan luisteren. Natuurlijk zal jij vast een goede luisteraar zijn, of wordt je gauw gek van mensen? Ik word al snel genoeg gek van mijn eigen gezeur dus ik kan het best begrijpen als jij dat ook zou worden." Zei ze met een lieve glimlach en ze keek toen even naar het gras.
Profiel bekijken
Jimmy.

BerichtOnderwerp: Re: De lange paden   za aug 17, 2013 12:39 am

Jimmy gebaarde dat ze gewoon door mocht gaan met praten en dat hij het wel prettig vond om te luisteren. Hij hield van gezelligheid en onder de mensen zijn, al wist bijna niemand dat en maakte hij dat ook niet duidelijk. Met zijn grote, blauwerdanblauwe ogen bleef hij Julia aankijken. Het zou niet lang meer duren voor hij in haar ogen had ontdekt wat voor persoon ze was. En als hij daar geen zin in had, dan zou hij haar ook nog kunnen verleiden tot een klein kusje. In meer had hij even geen zin, maar hoelang dat zou duren wist hij niet. In elk geval niet met Julia, want hij mocht haar wel en had gezien dat ze verliefd was op een ander. Normaal maakte hem dat niet uit, alleen bij de mensen die gewoon tegen hem praatten alsof hij terug sprak.
Profiel bekijken
Julia.

BerichtOnderwerp: Re: De lange paden   za aug 17, 2013 12:52 am

Julia moest glimlachen. "Mooi, als het je verveeld moet je het aangeven hoor." Zei ze glimlachend. Ze keek in zijn blauwe ogen, ze waren erg helder blauw en dat was echt heel erg mooi om te zien vond ze. Ze vroeg zich af hoe iemand zulke blauwe ogen kon hebben. Met een glimlach keek ze naar hem. "Je hebt echt hele mooie blauwe ogen, volgens mij heb ik nog nooit iemand gezien met zulke blauwe ogen, wauw.." Zei ze glimlachend en ze keek naar Jimmy. Het was dat ze aan het daten was met Jeremy maar anders had ze echt wel een poging gedaan. Jimmy leek haar vriendelijk en toch best gezellig. Verder was hij ook enorm knap. Om haar eigen gedachten glimlachend keek ze hem nog even aan en bekeek ze hem waarna ze weer even weg keek.
Profiel bekijken
Jimmy.

BerichtOnderwerp: Re: De lange paden   za aug 17, 2013 1:13 am

Jimmy gebaarde dat hij zich niet verveelde en dat dat ook niet snel zou gebeuren. Zijn ogen begonnen vrolijk te twinkelen toe Julia over de blauwheid begon. Het gesprek ging de goede kant op. Het was ook net of ze zeiden dat Julia er ook wel mocht zijn en dat ze mocht weten ook. Hij glimlachte ook en kwam overeind, zodat hun ogen op dezelfde hoogte waren. En natuurlijk keek hij haar nog steeds aan, een beetje verleiding in zijn blik. Hij zou het leuk vinden als het met haar ergens.op.uitliep.
Profiel bekijken
Julia.

BerichtOnderwerp: Re: De lange paden   za aug 17, 2013 1:31 am

Julia bleef hem aan kijken. Ze glimlachte naar hem en toen hij overeind kwam hoefde ze niet meer omlaag te kijken. Haar armen had ze rond haar benen en ze beet even op haar onderlip. De verleiding in zijn blik was leuk maar ze wist niet in hoeverre ze die toe moest laten. Ze was vreselijk dol op Jeremy en wilde geen fouten maken. Toch bleef ze zitten, ze kon ook weinig anders heen met die regen en het onweer. Het regende en onweerde nog steeds waardoor ze zou blijven zitten wat er ook zou gebeuren, nouja, hij zou natuurlijk niet te ver moeten gaan want dan zou ze haar paraplu pakken. Het liefste bleef ze daarentegen toch wel gewoon zitten.
Profiel bekijken
Jimmy.

BerichtOnderwerp: Re: De lange paden   zo aug 18, 2013 3:19 am

Het was duidelijk dat Julia hem doorhad, want ze viel stil en had ongemakkelijk naar haar paraplu gekeken. Maar ze zou niet weglopen, want hij was nog aan het twijfelen of hij dat wel zou doen. Nu lieten zijn ogen in elk geval weten dat het goed was en dat hij niet vervelend zou doen. Toch, als Jimmy zich voorover zou buigen en haar een zoen zou geven, zouden zijn ogen er ook voor zorgen dat alles goed was. Ze hadden een hypnotiserende werking op mensen, die misschien iets met de blauwheid te maken had. Jimmy profiteerde er in elk geval van. Maar nu keek hij Julia gewoon nog steeds aan, zoals hij iedereen aankeek met een licht verleidende blik. Oké, niet iedereen, alleen leuke en knappe mensen. En schattige, die ook. Hij glimlachte vrolijk om haar gerust te stellen en maakte even een sprongetje, voor zover dat zittend kan, door de donderklap die zo ongeveer recht boven hen te horen was.
Profiel bekijken
Julia.

BerichtOnderwerp: Re: De lange paden   zo aug 18, 2013 3:25 am

Julia keek hem met een kleine glimlach weer aan en probeerde weer kalm te worden. Dat lukte ook redelijk tot de donderklap. Ze schrok vreselijk en keek bang naar boven. Onweer vond ze al niet prettig maar als het zo boven haar hoofd was kroop ze het liefste zo dicht mogelijk tegen iemand aan, maar of het verstandig was om dat bij Jimmy te doen wist ze niet. "Ik ben best bang voor onweer." Mompelde ze zacht terwijl ze turend omhoog keek, de bliksem had zich bijna direct na de donderklap zichtbaar gemaakt wat betekende dat het echt recht boven hun zat. En zodra het onweer wat verder weg zou zijn, ze hoopte dat het niet de rest van de dag bleef hangen, dan kwam nog de harde regen waarbij ze ook liever nog even beschut zou blijven. Dat allemaal bedenkend beet ze op haar onderlip en keek ze even naar Jimmy. "Ik denk dat we hier nog wel een tijdje zitten." Zei ze zacht en eerlijk.
Profiel bekijken
Jimmy.

BerichtOnderwerp: Re: De lange paden   zo aug 18, 2013 3:33 am

Jimmy sloeg, opnieuw geruststellend, een arm om Julia heen, of ze dat nou wilde of niet. Aan zijn ogen zag je dat het wel goed zou komen en dat hij inderdaad nergens heen zou gaan. Hij vroeg zich even af of hij niet beter zijn shirt weer aan kon trekken, maar toen kwam de volgende knal, tegelijk met de lichtflits die normaal gesproken de komst van de donder aankondigt. Hij pakte zijn flesje water en nam een slok. Daarna hield hij hem met een vragende blik voor Julia, of ze misschien ook iets wilde. Met dezelfde blik gaf hij ook aan dat ze het best gewoon door kon praten, met iets anders bezig zijn dan met de donder. En ze wist inmiddels dat ze tegen hem gewoon kon praten zonder dat hij het irritant vond of haar zou onderbreken. Hij vond het ook fijn als ze gewoon weer zou gaan praten.
Profiel bekijken
Julia.

BerichtOnderwerp: Re: De lange paden   zo aug 18, 2013 3:47 am

Julia keek hem aan, ze liet zijn arm liggen en bleef bij hem en tegen hem aan zitten. Ze nam even een slokje water en moest even nadenken waar ze ook alweer over gesproken had. "Ik weet niet weer waar ik het over had, even denken over iets interessants." Zei ze met een glimlachje en ze keek hem met een glimlach aan. "Ach, ik denk dat ik dan net zo goed wat over mezelf kan vertellen.." Besloot ze toen maar en ze keek hem aan. "Zoals je weet heet ik Julia, ik woon sinds vier jaar in Engeland en kom uit Italië, dat is mijn reden dat ik de regen hier nog steeds niet fijn vindt. Uhm, ik ben dol op dansen en lezen, wat dat betreft ben ik heel erg saai." Zei ze met een als wat vrolijkere lach en ze keek Jimmy aan. "Ik ben dol op Italiaanse pasta's maar ik hou niet zo van pizza's, zijn altijd veel te groot vind ik." Vertelde ze rustig, allemaal nutteloze informatie maar het was iets.
Profiel bekijken
Jimmy.

BerichtOnderwerp: Re: De lange paden   zo aug 18, 2013 3:53 am

Jimmy hield zijn arm om haar heen en luisterde naar haar verhaal. Natuurlijk was het nutteloze informatie, maar het hielp duidelijk. Er waren al weer twee donders geweest boven hun hoofd en daar had ze minder op gereageerd. Op het moment dat Julia hem weer aan keek, schonk hij haar een witte lach en een knipoog, om aan te geven dat het zo hartstikke goed ging. Hij was niet van plan om te reageren en over zijn leven te vertellen, niets eens in gebarentaal. Maar luisteren naar haar was prima en zolang zij het ook prima vond was het helemaal prima. Langzaam dreef het onweer van hen weg, maar het was voor Jimmy nog te dichtbij om te zeggen dat ze weer konden gaan lopen, vooral ook omdat hij het vele te leuk vond om met Julia onder de boom te zitten.
Profiel bekijken
Julia.

BerichtOnderwerp: Re: De lange paden   zo aug 18, 2013 4:18 am

Met een vrolijke glimlach keek ze hem aan en na even keek ze weer naar boven. "Ik denk dat er zo nog wel aardig wat regen aan zit te komen dus dan ga ik niet direct lopen." Zei ze zacht en Julia keek hem weer aan. Ze zat best prettig tegen hem aan en schonk hem een lieve glimlach. "Verder weet ik eigenlijk weinig te vertellen ik ben stiekem heel saai." Zei ze lachend tegen hem. Ze gaapte even en legde haar hoofd kort tegen zijn schouder aan en keek naar de wolken. "Het is ondanks alles best rustgevend en fijn om hier te zitten, alle nare gedachten zijn inmiddels al uit mijn hoofd verdwenen." Zei ze met een tevreden glimlach en ze keek naar Jimmy. Een lieve en vrolijke glimlach lag rond haar lipen en ze genoot.
Profiel bekijken
Jimmy.

BerichtOnderwerp: Re: De lange paden   zo aug 18, 2013 4:26 am

Jimmy liet duidelijk zien dat hij het fijn voor haar vond dat ze al het vervelend kwijt was. Hij legde zijn hoofd tegen haar hoofd, op een manier zoals verliefde stelletjes wel vaker zaten, maar nu vriendschappelijk, en hij keek naar de af en toe oplichtende wolken die van hen wegdreven. Om de boom heen stortte nog wel de regen naar beneden en hij kon niet zien hoe lang dat nog zou duren. Maar ze hadden een paraplu, dus droog zouden ze wel bij school komen. Hij keek toe hoe om hen heen de modder opspatte door de regendruppels die naar beneden stortten. Het was hier nog droog, maar als het de rest van de dag door ging regenen, zou het water onder de boom stromen en konden ze hier ook een natte kont halen. Mocht het zover komen, dan was dat het moment om te gaan lopen. Maar zover was het nog niet en dat hoefde van Jimmy ook niet.
Profiel bekijken
Julia.

BerichtOnderwerp: Re: De lange paden   zo aug 18, 2013 4:56 am

Julia keek hem glimlachend aan. Toen zijn hoofd tegen het hare zat trok ze zich niet weg. Ze bleef bij hem zitten en keek even voor zich uit. Het regende hard en ze voelde de neiging om zijn hand even te pakken en erin te knijpen, gewon omdat ze blij was met zijn gezelschap. Maar ze deed het niet, het kon misschien iets anders aangeven dan ze zou bedoelen ermee. Daarom bleef ze rustig zitten en bekeek alles om zich heen. "Het klaart langzaam al weer op gelukkig, alleen nog de regen en dan is het alweer droog." Een glimlachje speelde rond haar lippen. Dat de jongen nog altijd met een ontbloot bovenlijf naast haar zat maakte haar wel een beetje verlegen nu ze zo dicht bij hem zat en ze keek er verlegen even naar. Hij zag er ontzettend goed uit dacht ze weer in haar hoofd.
Profiel bekijken
Jimmy.

BerichtOnderwerp: Re: De lange paden   zo aug 18, 2013 6:14 am

Jimmy knikte en hij dacht even na. Hij had voor zichzelf iets besloten. Hij kende Julia natuurlijk nog niet lang, maar hij wist dat hij haar aardig vond en dat zij geen enkel probleem had met zijn niet-praten-toestand. En omdat hij dat zelden meemaakte, het ook zelden toeliet, maar het vooral ook zelden zo makkelijk ging, besloot hij het bij Julia niet te verpesten door andere dingen te gaan doen dan gewoon vriendschappelijk zijn. Hij wilde zoiets niet kwijt. En ook vrienden konden kennelijk dicht tegen elkaar aanzitten. Als je iemand na zo'n korte tijd een vriend kon noemen. Hij keek toe hoe het steeds langzamer begon te regenen en hoe de eerste blauwe plekken tussen de wolken verschenen. Maar toen het droog was bleef hij gewoon zitten, zijn ogen strak, maar vrolijk, op het zachte gedrup van de bomen om hen heen gericht. Hij zat hier prima. En zijn maag vroeg nog niet om een lunch, dus vond hij het ook nog niet nodig om op te staan.
Profiel bekijken
Julia.

BerichtOnderwerp: Re: De lange paden   zo aug 18, 2013 7:02 am

Julia keek glimlachend naar hem. Ze bleef tevreden bij hem zitten en genoot ervan. Eindelijk stopte de regen een beetje maar ze bleef rustig zitten bij Jimmy. Tot haar mobiel geluid maakte en ze verbaasd op keek. Snel pakte ze hem uit haar tasje. Een sms'je van haar moeder. Ze glimlachte en drukte even weg. "Sorry, moeders.' Zei ze zachtjes tegen hem. Vrolijk keek ze hem toen aan en ze glimlachte naar hem. "Oh zo fijn dat de regen weer opgehouden is." Zei Julia tevreden en ze glimlachte. Rustig keek ze toen voor zich uit en glimlachte tevreden. "Ik ben blij dat ik je ontmoet heb Jimmy, want ondanks dat je niet praat ben je wel gezellig gezelschap." Zei ze met een glimlach. Ze keek vrolijk naar hem en glimlachte tevreden.
Profiel bekijken
Jimmy.

BerichtOnderwerp: Re: De lange paden   zo aug 18, 2013 7:10 am

Jimmy moest lachen. In stilte natuurlijk, dus het was eigenlijk niet meer dan een brede glimlach, maar dat was zijn equivalent van lachen. Hij stond op en stak zijn hand uit om Julia overeind te helpen. Daarna pakte hij zijn shirt op en trok het weer aan. Hij keek haar weer aan en uit de blik viel af te lezen hoe hij zich voelde, een vriend rijker. Normaal spraken mensen dat niet uit en Jimmy deed dat natuurlijk ook niet, maar hij vond het fijn als Julia het zou weten. Dat ze tegen hem gewoon kon praten wist ze al, maar nu liet hij duidelijk merken dat dat wel vaker mocht gebeuren. Ach, hij kon het ook niet beschrijven. Hij vond Julia gewoon heel aardig, klaar. Hij stak zijn arm uit zodat zij hem erdoor kon steken om mee terug te lopen naar de school.
Profiel bekijken
Julia.

BerichtOnderwerp: Re: De lange paden   zo aug 18, 2013 7:29 am

Julia keek hem aan. Het was in zijn ogen te lezen en ze knikte. "Ja, ik denk dat dit wel een leuk begin is van een goede vriendschap." Zei ze glimlachte naar hem. Ze nam zijn arm aan en liep rustig met hem mee. Ze hield haar parapluutje nog vast en ze keek met een glimlach opzij naar Jimmy. "Ik was toch wel bliji dat ik niet alleen was tijdens deze storm." Zei ze tegen hem. Ze glimlachte naar hem en liep rustig verder. Ze keek even naar Jimmy, ze vond hem vriendelijk en ondanks dat hij haar bijna gekust had of zij hem, dat deed er niet toe, wist ze dat het niet zou gebeuren. Het was anders al gebeurd want daar was ze niet weggerend en zou ze niets gedaan hebben. Zacht gaf ze een lief kneepje in zijn arm. Ze bedoelde het goed, ze was blij met hem en langzaamaan zag ze de school dichterbij komen.
Profiel bekijken
Jimmy.

BerichtOnderwerp: Re: De lange paden   zo aug 18, 2013 7:35 am

Jimmy knikte en bracht haar als een echte gentleman naar school. Zonder reden keek hij naar zijn broek en hij bedacht zich dat hij eigenlijk aan het hardlopen was. En dat zijn broek te laag hing omdat hij Julia zijn naam had laten lezen. Beiden maakten hem niet zoveel uit, het was gewoon prima. Hij liep in stilzwijgen verder en zo stonden ze uiteindelijk in de hal van de school. Daar liet hij haar los en deed een stap opzij. Vrolijk keek hij haar aan, salueerde gedag als een soldaat en rende daarna richting zijn appartement om zijn kleren te wisselen en toch nog iets van het hardlooprondje goed te maken.
Profiel bekijken
Mr Read

Aantal berichten : 101
Registratiedatum : 12-08-13
Leeftijd : 23

BerichtOnderwerp: Re: De lange paden   ma aug 26, 2013 6:17 am

Nieuw
Primrose zat op een bankje weggezakt. Tussen haar vingers hield ze een joint die ze af en toe stoicijns naar haar mond bracht en er een lange haal uit haalde. Het spul was goed, niet zo goed als de meeste pillen, daarvan kon ze echt helemaal van de wereld raken en zich bevrijd voelen. Dit zorgde alleen voor een lichte roes, waarvan haar leven iets beter voelde maar ze alles nog scherp beleefde. Genoeg om voor afleiding te zorgen en zichzelf even tot rust te brengen, niet genoeg voor een heerlijke trip.
Het bankje stond ver van de school af en het ding was ook niet te zien doordat er aardig wat bomen en struiken omheen stonden. Voor een leek zou het lijken alsof ze een gewone sigaret zat te roken, wat ook de bedoeling was omdat ze geen zin had om betrapt te worden hier op het schoolterein. Ze was nog genoeg bij kennis om te snappen dat als ze hier ooit weg wilde, iedereen moest denken dat ze clean was.
Profiel bekijken
Jimmy.

BerichtOnderwerp: Re: De lange paden   zo sep 08, 2013 7:04 am

Jimmy wandelde rustig over één van de paden, daar waar ze op hun smalst waren en de struiken dichtbij stonden. Op die plekken van het schoolterrein was het rustig en hij moest zeggen dat hij daar wel van hield. Dan kon hij meer in gedachten verzinken dan normaal, omdat hij zelf natuurlijk stilte opriep. En hij vond het heerlijk om soms in zijn gedachten verzeild te raken. Het was ongeveer halverwege de middag en het was lekker warm. Bij een kleine open plek ging Jim van het pad af. Aan de andere kant ging hij door de bosjes heen en hij kwam bij een klein vennetje. Hij was hier ooit een keer gekomen toen hij een wildpaadje had gevolgd op een gehuurde mountainbike en sindsdien kwam hij hier wel vaker. Het was er prachtig en bijna niemand kende deze plek. Hij had zijn zwembroek al aan en het enige wat hij dan ook deed was zijn schoenen uitschoppen en zijn shirt over zijn hoofd trekken, om een verfrissende duik te nemen. Oja, zijn mobiel haalde hij ook nog uit zijn zak.
Profiel bekijken
Carlos

Aantal berichten : 290
Registratiedatum : 22-06-13

BerichtOnderwerp: Re: De lange paden   zo sep 08, 2013 8:55 am

Als Carlos wilde zwemmen ging hij liever niet naar het zwembad of de zwemvijver, die waren te toegankelijk voor hem. Hij was zeer op de hoogte van plekken met privacy hier op school en daar maakte hij ook gebruik van als hij even alleen wilde zijn. Toen hij bij het vennetje aankwam merkte hij echter dat hij niet alleen was. 'Oh, sorry. Vind je het erg als ik erbij kom?' vroeg hij aan de jongen, het was ook raar om gewoon weer weg te lopen. Carlos was hem echter niet zo van het wachten op antwoord en hij trok zijn shirt al over zijn hoofd.

Lately, I've been, I've been losing sleep
Dreaming about the things that we could be
Profiel bekijken
Jimmy.

BerichtOnderwerp: Re: De lange paden   ma sep 09, 2013 3:30 am

Jimmy, die net op het punt stond om te duiken, keek op toen hij een stem hoorde. Voor de ander zijn shirt uit kon trekken, schudde hij nog van nee en bleef daarna even kijken naar het lichaam van de ander. Onopvallend natuurlijk, want het hoefde niet altijd hetzelfde te gaan. Wel was hij tevreden, maar al snel dook hij sierlijk voorover het water in, zonder teveel op te laten spatten. Hij zwom een paar rondjes en liet zichzelf daarna op zijn rug drijven. Af en toe wierp hij een blik op de ander, zonder daarbij zijn ogen te laten zien, natuurlijk. Die mochten altijd tot het laatst bewaard worden, om ze in een verrassing open te slaan en de ander bijna te hypnotiseren. Maar misschien ging hij dat wel helemaal niet doen vandaag. Aan de andere kant, die ander zag er goed uit, maar Jim had zich nu voorgenomen om eens op een andere manier naar mensen te kijken, dan op zoek te gaan naar zo'n soort eerste indruk.
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: De lange paden   

De lange paden
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» POEF || && Shimare
» Het begin van een lange reis