Robinsons´ academy

for the uncontrolable child

IndexIndex  KalenderKalender  FAQFAQ  ZoekenZoeken  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

De kersenboom

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
Aidan

Aantal berichten : 51
Registratiedatum : 12-07-13
Leeftijd : 23

BerichtOnderwerp: Re: De kersenboom   za sep 21, 2013 11:47 pm

"Cool, uit welk boek komt dat? Ik heb nog nieuw leesvoer nodig," grinnikte Aidan en hij wreef verlegen over zijn achter hoofd. "Meestal ga ik verhalen zitten bedenken over iets wat er is gezegd. Wat voor duistere verhalen er achter kunnen zitten." Aidan was nu eenmaal een ingewikkelde jongen, bij alles wat hij hoorde dacht hij verder. Hij knikte bevestigend. "Je zou verwachten dat op een drukke plek als deze de kersen zo weg zijn."
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Elise

Aantal berichten : 266
Registratiedatum : 01-09-13
Leeftijd : 25

BerichtOnderwerp: Re: De kersenboom   zo sep 22, 2013 3:19 am

"De hoofdloze ruiter is al sinds de middeleeuwen een onderdeel van oude Europese verhalen. The legend of Sleepy Hollow. Er is ook een verfilming ervan. In sommige verhalen is de hoofdloze ruiter op zoek naar de daders van ernstige misdaden en in andere heeft hij een roedel zwarte honden met tongen van vuur bij zich. In feite draagt hij zijn hoofd onder zijn arm en is hij op zoek naar slachtoffers. Maar je hebt verschillende verhalen erover. In Duitsland zijn de verhalen weer anders als in Ierland. Je zult er verschillende soorten boeken van vinden." Ja Elise hield ook van lezen. Ze had in de eerste instantie niet gedacht dat hij iemand was die met zijn neus in de boeken zat. "Echt? Dat klinkt zeer interessant." Elise keek hem met een geïnteresseerde blik aan. "Wat is jouw favoriete boek?" Ook Elise zocht naar nieuw leesvoer. Ze knikte bij zijn woorden. "Ja inderdaad. Ik had ook niet verwacht dat ze ook zo lekker zouden smaken."
Profiel bekijken
Aidan

BerichtOnderwerp: Re: De kersenboom   zo sep 22, 2013 11:02 pm

"Klinkt als iets wat echt bij mij past," grinnikte hij "De stam van de Holenbeer is ook echt een gaaf boek. Die gaat over een jong meisje die bij de echte oermensen terecht komt. Zij is echter van de nieuwere soort mens en ze past dus niet goed in de stam. Je leest hoe ze zich ontwikkeld en problemen met de stam op lost. Erg intrigerend." Aidan hield met name van historische verhalen daar kon hij zich meer in inleven dan in science fiction. "Gone is trouwens ook super vet. Ook een van mijn favorieten."
Profiel bekijken
Elise

BerichtOnderwerp: Re: De kersenboom   zo sep 22, 2013 11:14 pm

"Dat dacht ik al. Het verbaast mij dat ik opeens zo goed ben geworden in het inschatten van mensen." Ze schonk hem een lieve glimlach en luisterde aandachtig. Ze haalde even een schrift uit haar tas met een pen om het op te schrijven. Eindelijk weer wat les materiaal. Misschien liet haar andere persoonlijkheid haar dan ook met rust. Die vond boeken namelijk toch saai. "Dat klinkt zeer interessant. Ik hou ervan hoe personage's zich altijd in boeken ontwikkelen. Gone? Hmm ken ik nog niet. Waar gaat dat precies over? Trouwens de boek van Clive Clusser is ook prachtig. Blue Gold heet het boek. Het gaat over een vrouw die ontdekt hoe je van zeewater drinkwater kunt maken. Maar een leider van een imperium wilt haar weg hebben. Dus hij zorgt ervoor dat ze in een jungle terecht komt waar ze twee personen ontmoet. Meer ga ik er niet over vertellen." Anders zou ze het verraden en teveel over het boek prijsgeven. Want het bleef een schitterend verhaal en allemaal onverwachte dingen gebeurde erin.
Profiel bekijken
Aidan

BerichtOnderwerp: Re: De kersenboom   zo sep 29, 2013 10:39 pm

Aidan had plaats genomen in het gras onder de boom. Hij sloeg zijn benen over elkaar zodat hij in kleermakerszit zat. "Klinkt ook vet. Avontuurlijk en mysterieus." Hij glimlachte naar Elise. "Gone gaat over een klein stadje Perdido Beach. Iedereen boven de 15 is verdwenen en er is een grote koepel over de omgeving gekomen. De kinderen kunnen niet naar buiten en moeten voor zichzelf zorgen. Er komt nog een probleem bij, namelijk dat er vreemde krachten aan de gang zijn. Er zijn kinderen met gaves, zoals super snel rennen. Dat zorgt allemaal voor problemen natuurlijk." Fantasie, actie en een klein beetje horror. Dat zocht Aidan in een goed boek.
Profiel bekijken
Elise

BerichtOnderwerp: Re: De kersenboom   zo sep 29, 2013 10:57 pm

Elise volgde zijn voorbeeld door ook op de grond te gaan zitten. Net zoals Aidan in een kleermakerszit terwijl ze haar schetsboek uit haar tas haalde. Bij de omschrijving van het boek begon ze licht te schetsen op papier. "Klinkt spannend. Fictie, thriller, actie en alles in die richting is een goede formule voor een boek. Ook al moet ik stiekem toegeven dat ik een beetje romantiek bij dit soort boeken ook altijd zo leuk vindt. Alleen moet het daar niet de hele tijd om gaan." Ze tilde haar schetsboek op om de tekening aan Aidan te laten zien. Het was licht geschetst maar iedereen zou kunnen zien dat ze echt talent had. Als ze er langer voor zou zitten zou het zo een cover kunnen zijn voor het boek. "Zo iets zie ik dus voor me. " Ze schonk hem een lief glimlachje. Ze deed haar schetsboek weer dicht want opscheppen hoorde niet in haar straatje. Zelfs vond Elise zichzelf niet erg goed. Echter hield ze gewoon van tekeningen. Zij zou Aidan ook heel graag willen tekenen maar ze durfde het niet te vragen.
Profiel bekijken
Aidan

BerichtOnderwerp: Re: De kersenboom   di okt 01, 2013 3:22 am

Aidan knikte bevestigend. "True, een beetje romantiek geeft het net wat meer gevoel." Verwonderd keek hij naar de tekening die ze liet zien. Het was goed. Echt ontzettend goed, dat kon hij zelfs zien met zijn non teken achtergrond. "Jeez, dat is echt goed Elise. Wil je daar iets mee gaan doen? Je zou geweldig kunnen gaan ilustreren. Ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die je er voor willen betalen." Hij strekte zijn hand naar het blok uit. "Mag ik kijken?" vroeg hij voor hij het op pakte.
Profiel bekijken
Elise

BerichtOnderwerp: Re: De kersenboom   di okt 01, 2013 3:37 am

"En voor even dacht ik dat ik alleen was die af en toe wilt weg zwijmelen bij romantiek." Ze glimlachte terwijl ze een witte lok achter haar oor deed. Elise begon gelijk te blozen toen hij haar complimenteerde. Hij vond haar tekening mooi. Verlegen keek ze naar de grond. Ze begon een beetje grassprieten te plukken. Hij was zo complimenteus. Dat verdiende zij helemaal niet. 'Als hij eens zou weten wat je werkelijk bent. Niemand zou je willen aannemen.' Alweer deze negatieve stem waar Elise echt ziek van werd. "Zo goed ben ik ook weer niet." Mompelde ze zachtjes. Ze knikte met haar hoofd. Hij mocht zien wat ze deed tekenen. Voornamelijk mensen.
Profiel bekijken
Aidan

BerichtOnderwerp: Re: De kersenboom   wo okt 02, 2013 3:26 am

"Zelfs ik als jongen zwijmel weg bij romantiek," grinnikte Aidan. Hij gaf het toe, hij was iet wat zwak. Nothing to do about it. Hij pakte het tekenblok aan en begon erdoor heen te bladeren. "Dit is echt goed. Ontzettend goed. Jeetje joh jehebt talent!" Aidan keek Elise verbijsterd aan. "Ik wilde dat ik dit kon." Langzaam bladerde hij door. De mooiste tekeningen kwamen langs. Mensen, in detail en met geweldig schaduw gebruik.
Profiel bekijken
Elise

BerichtOnderwerp: Re: De kersenboom   wo okt 02, 2013 3:58 am

"Dat verbaast mij echt! Zo snel je dat niet van een jongen. Zijn ze meestal te trots voor." Elise begon te stralen van enthousiasme. Voor het eerst had ze iemand gevonden die haar geen boeken nerd en zich daar ook voor interesseerde. De complimenten deden haar goed. Ieder meisje ontving graag complimenten. Het deed haar goed. Gaf haar meer motivatie om te tekenen. "Dankjewel" fluisterde ze zachtjes met blozende wangetjes. "Zou ik jou ook eens mogen tekenen?" Dat ze het durfde te vragen. Meestal was ze daar te onzeker voor.
Profiel bekijken
Aidan

BerichtOnderwerp: Re: De kersenboom   do okt 03, 2013 4:39 am

"Ik ben een ander soort jongen denk ik dan." Aidan begon te lachen. Een warme, vrolijke lach. Aidan hield van eerlijkheid. Hij zei dingen zoals ze waren. Daarom had hij ook zo veel moeite met emoties. Die waren moeilijk te omschrijven en dus waren ze vervelend en niet begrijpelijk. Aidan begon te stralen bij het aanbod. "Dat zou ik een hele eer vinden!" zei hij enthousiast.
Profiel bekijken
Elise

BerichtOnderwerp: Re: De kersenboom   do okt 03, 2013 4:47 am

"Ik ben een ander soort meisje dus we kunnen elkaar de hand schudden" ze speelde met een lok van haar sneeuw witte haren. Zijn warme glimlach zorgde ervoor dat ze eventjes naar hem staarde. Zo zou zij hem het liefst willen tekenen. "Echt? Dat is geweldig! Mag dat ook toevallig nu? Ik vind deze omgeving echt perfect. Of we moeten eens ergens afspreken. Maar ik wil het sowieso buiten doen. Weet ook niet waarom " (ben even vergeten of hij nog steeds een zonnebril draagt? )
Profiel bekijken
Aidan

BerichtOnderwerp: Re: De kersenboom   do okt 03, 2013 4:58 am

Die had ie af gedaan uit beleefdheid cx
-----
"Ga je gang, ik zal m'n best doen stil te blijven zitten" hij grijnsde breed. Hij mocht Elise, ze was aardig en kon op de een of andere manier met hem om gaan op een manier de weinig prikkels op wekte. Zelfs zonder zonnebril had hij er niet veel last van. Ergens vroeg hij zich af waarom ze hier zat, maar het vragen deed hij niet. Dat was, nouja.... Raar. Vond hij dan. Hij zou niet weten hoe hij zou moeten reageren als iemand het aan hem vroeg. Oh, ja ik heb alleen mijn vader vermoord en mijn zusje bijna. That's all. Niets aan de hand right? Sure, dat zouden ze vast geweldig vinden. Een of andere vage gast die door zijn 'ziekte' door het lint ging en mensen vermoorden. Top!
Profiel bekijken
Elise

BerichtOnderwerp: Re: De kersenboom   do okt 03, 2013 5:08 am

Oké ^^
---
'Elise Elise... Weer geobsedeerd om personen te tekenen? Is het niet veel mooier wanneer je ze tekent als ze liggen in een plas bloed? Of delen van hun lichaam missen? Dat zorgt er eens voor dat mensen je tekeningen echt zullen waarderen. Laat je fantasie op de vrije loop. Elise beet aan de binnenkant van haar wang. Nee ze ging er niet naar luisteren. Ze probeerde de stem van haar af te sluiten. "Je mag zitten, staan hoe je het ook wilt. Wat jij het fijnst vindt." Elise schonk hem een lieve glimlach en ging wat verder van hem vandaan zitten met de schetsboek op haar schoot. Ze pakte haar doosje met pennen en begon de eerste schetsen te maken. Ze zag hoe de bladeren langs hem af dwarrelde wat een mooi effect gaf zo onder de boom. Zo mooi.
Profiel bekijken
Aidan

BerichtOnderwerp: Re: De kersenboom   do okt 03, 2013 7:46 pm

Hij ging met zijn rug tegen de boom zitten in een relaxte houding. Dat zou makkelijker zijn om vol te houden. Geïnteresseerd keek hij toe hoe Elise begon te schetsen. Hij vond het leuk om te zien hoe mensen dingen deden. Daarvan leerde hij, of tenminste, dat hield hij zichzelf voor.
Profiel bekijken
Elise

BerichtOnderwerp: Re: De kersenboom   do okt 03, 2013 8:30 pm

Haar potlood gleed op een snelle manier op het papier. Steeds beter begon je de contouren van zijn gezicht te zijn. Het gezicht was altijd het moeilijkst. Althans voor een tekenaar. Een gezicht wist zoveel te vertellen en expressies vastleggen was niet gemakkelijk. Het was namelijk 2D dus daar moest je goed opletten. Na ongeveer 10 minuutjes stopte Elise met haar tekening en glimlachte breed. Deze glimlach stond haar heel goed. "Kijk." Ze liep nu naar hem toe en boog over hem heen met de schetsboek in beide handen. "Thuis ga ik het afmaken maar wat vind je er tot nu toe van?" Het was nog niet heel gedetailleerd maar je zag duidelijk dat het de jongen was. Vooral zijn ogen had ze nu al heel goed getekend. "Als ik het af heb kom ik wel eens langs om het eindresultaat met je te delen." Haar grijze ogen met een blauwe tint erin keken in die van Aidan.
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: De kersenboom   

De kersenboom
Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Op zoek.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum