Robinsons´ academy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Robinsons´ academy

for the uncontrolable child
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Kantine ~ middelpunt van de school

Ga naar beneden 
+2
Jeremy
Olivia
6 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Olivia

Olivia


Aantal berichten : 180
Registratiedatum : 06-06-13
Leeftijd : 25

Kantine ~ middelpunt van de school Empty
BerichtOnderwerp: Kantine ~ middelpunt van de school   Kantine ~ middelpunt van de school Icon_minitimevr jul 19, 2013 8:26 pm

Elke dag moeten de leerlingen gewoon eten, en dat gebeurd hier in de kantine.

Ontbijt      : wordt geserveerd van 6:45 - 9:00
Lunch       : wordt geserveerd van 11:45 - 13:00
Avondeten : wordt geserveerd van 17:30 - 20:00


De kantine is een grote, rechthoekige zaal met overal tafeltjes en stoelen. Aan de rechterkant is een balie waar je je eten af kunt halen. Iedereen komt hier natuurlijk om te eten, maar als je een tussenuur hebt of je moet met iemand ergens afspreken is dit een goede plek om te zijn. Het kantinepersoneel doet altijd hun best om een lekkere maaltijd neer te zetten, maar vaak lukt dit niet echt.

Regels: Schoolregels
Aantal personen: Heel veel, eigenlijk de hele school. Het is een grote zaal.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeremy

Jeremy


Aantal berichten : 411
Registratiedatum : 05-07-13

Kantine ~ middelpunt van de school Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kantine ~ middelpunt van de school   Kantine ~ middelpunt van de school Icon_minitimevr jul 19, 2013 10:56 pm

Jeremy had het zich gemakkelijk gemaakt met een boek wat over breakdancen ging en een glanzende, groene appel in één van de vensterbanken. Gretig zetten zijn tanden zich in de schil.
Normaal gesproken zouden mensen eerder een andere plek kiezen om te lezen, maar Jeremy gaf de voorkeur aan de eetzaal als het geen etenstijd was. In bijvoorbeeld de woonkamer van zijn leerjaar was het altijd wel druk en in de winter was het op de rustige plekken buiten niet bepaald aangenaam om een tijd stil te zitten. Niet dat je Jeremy vaak een boek zag lezen maar hij wilde altijd nieuwe passen leren bij breakdancen. En in plaats uren op youtube te kijken hoe anderen beter waren dan hem deed hij het op de ouderwetse manier. Een tevreden zucht ontsnapte zijn lippen en Jeremy keek eens de kantine rond. Het was vrij rustig maar dat kwam ook omdat het half 11 was. Dus net nog geen lunch en de meeste konden nu ook niet meer ontbijten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Olivia

Olivia


Aantal berichten : 180
Registratiedatum : 06-06-13
Leeftijd : 25

Kantine ~ middelpunt van de school Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kantine ~ middelpunt van de school   Kantine ~ middelpunt van de school Icon_minitimevr jul 19, 2013 11:58 pm

Olivia had besloten dit jaar wat vrienden te gaan maken. Ze had het het vorige schooljaar (waarvan ze maar een maand hier geweest was) niet echt de moeite gevonden. Toen ze hoorde dat biologie uitviel was ze maar naar de kantine gegaan. Hierna had ze haar eerste muziekles, en ze keek er naar uit.
Haar ogen flitsten door de kantine, en ze zag een jongen zitten met een boek. Ze had geen zin om bij haar luidruchtige klasgenoten te gaan zitten, dus liep ze in zijn richting. Ze ging in de vensterbank naast die van hem zitten en pakte haar muziekboek uit haar tas, het kon vast geen kwaad het eerste hoofdstuk alvast een beetje door te lezen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeremy

Jeremy


Aantal berichten : 411
Registratiedatum : 05-07-13

Kantine ~ middelpunt van de school Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kantine ~ middelpunt van de school   Kantine ~ middelpunt van de school Icon_minitimeza jul 20, 2013 12:26 am

De jongen keek op toen hij voetstappen hoorde naderen. Het was een meisje met lang, golvend bruin haar. Zijn ogen werden iets groter want ze zag er echt heel goed uit. Vlug keek hij weer terug naar zijn boek en las iets over een flip flop? Niet zoals de cheerleaders deden maar dan een breakdance term. Hij keek stiekem even naar haar boek die zij tevoorschijn haalde. Hij kon het niet laten om gelijk al iets te zeggen. "Hoi." Zei Jeremy met een glimlach waarbij je zijn witte tanden zag. Zijn blauwe ogen waren op haar gericht en hij keek naar het boek. "Muziekles hierna?" Vroeg hij nieuwsgierig. Ja, Jeremy was een nieuwsgierig aagje. Daar moesten de meeste mensen nog aan wennen. Hij besloot om zijn vest uit te doen omdat het toch wel warm begon te worden. Of het nu kwam door de dame of de temperatuur wist hij zelf niet. Hij vouwde het netjes op en deed het in zijn rugzak. Nu droeg hij een zwart shirt, simpel, niet veel bijzonders aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Olivia

Olivia


Aantal berichten : 180
Registratiedatum : 06-06-13
Leeftijd : 25

Kantine ~ middelpunt van de school Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kantine ~ middelpunt van de school   Kantine ~ middelpunt van de school Icon_minitimeza jul 20, 2013 12:46 am

Olivia trok haar knieën op en was blij dat ze geen rokje aanhad, maar een legergroene broek met een simpel wit blouseje en haar rode nep-vans. Toen ze een stem hoorde keek ze over haar boek heen naar de jongen die gepraat had, het moest er vast grappig uitzien, maar ze bleef toch maar zo zitten. 'Hoi' zei ze en ze lachte zachtjes. 'Ja, weet jij hoe de leraar is?' vroeg ze aangezien hij een boek over dans las, hij wist vast wel wat van muziek en misschien had hij ook wel muziek. Ze liet het boek zakken en legde het op haar schoot.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeremy

Jeremy


Aantal berichten : 411
Registratiedatum : 05-07-13

Kantine ~ middelpunt van de school Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kantine ~ middelpunt van de school   Kantine ~ middelpunt van de school Icon_minitimeza jul 20, 2013 12:56 am

Zijn felle ogen bleven haar onopvallend volgen, niet op een stalkerige manier, eerder…geïnteresseerd. Toen ze naar hem glimlachte, antwoordde Jeremy met een glimlach van hemzelf. Het deed kleine kuiltjes in zijn wangen verschijnen. Hij mocht haar nu al. Aan haar houding en de toon van haar stem wist je gelijk dat het een vriendelijk meisje was. Geen verwaande die zich te goed voor iedereen voelde. Hierdoor begon Jeremy zich meer op zijn gemak te voelen. Hij schudde verlegen zijn hoofd. "Nope. Ik ben pas nieuw hier en ik moet je eerlijk bekennen." Jeremy keek een beetje om zich heen. "Ik heb een aantal lessen gespijbeld." Jeremy had een ondeugende twinkeling in zijn ogen en hield het boek van hem omhoog. "Te druk bezig geweest met het oefenen van breakdance. Ik moet mij eigenlijk schamen maar ik ga dadelijk naar geschiedenis." Hij klapte zijn boek dicht en reikte zijn hand uit. "Ik ben Jeremy trouwens."
Terug naar boven Ga naar beneden
Olivia

Olivia


Aantal berichten : 180
Registratiedatum : 06-06-13
Leeftijd : 25

Kantine ~ middelpunt van de school Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kantine ~ middelpunt van de school   Kantine ~ middelpunt van de school Icon_minitimeza jul 20, 2013 1:08 am

Olivia zag hoe zijn ogen haar volgden en voelde zich een beetje ongemakkelijk. Maar dat had ze vaker als mensen naar haar keken. 'O, ik ook' zei ze toen hij zei dat hij nieuw was. Bij de tweede opmerking fronste ze haar wenkbrauwen even, ze vond het vreemd, want hij zag er zo vreselijk onschuldig uit. Maar ja, het uiterlijk kon soms een klein beetje bedriegen, en op deze school moest ze nergens van uit gaan. 'Geschiedenis is leuk' zei Olivia, en daarmee besefte ze dat ze nu echt als een nerd overkwam. Misschien was ze dat ook wel, maar dat moest je niet meteen laten merken in je eerste week. 'Olivia' stelde ze zichzelf voor toen ze zijn hand schudde, het voelde een beetje ouderwets maar het was niet erg. 'Breakdance hmm..? Wil je later ook danser worden?' vroeg ze, anders was het niet slim dat hij nu al spijbelde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeremy

Jeremy


Aantal berichten : 411
Registratiedatum : 05-07-13

Kantine ~ middelpunt van de school Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kantine ~ middelpunt van de school   Kantine ~ middelpunt van de school Icon_minitimeza jul 20, 2013 1:16 am

Jeremy keek nog even naar zijn zweetbandjes om zijn polsen en schoof ze nog even goed. Zweetbandjes met dit weer? Meeste zouden hem voor gek verklaren maar hij had zo zijn eigen redenen. De brandwonden en littekens op zijn armen kon hij helaas niet verbergen maar dat viel nu niet zo op. Hij was al een beetje bruin geworden met dit weer. "Dan ben ik gelukkig niet de enige. Al veel nieuwe mensen leren kennen?" Jeremy glimlachte nog eens en schoof met zijn hand langs de vensterbank om een beetje steun te vinden. "Geschiedenis is leuk?" Jeremy kon het niet helpen om te grijnzen. "Wat vind jij het leukste thema van de geschiedenis? Ik vind de slavernij. Het beeld van slavernij als Westerse misdaad van de 16e tot de 19e eeuw is niet volledig. Slavernij bestaat namelijk minstens zolang als de geschiedschrijving. Kan er zo uren over discussiëren." Hij klonk nu vast als een nerd. Dat was hij ook wel een beetje. Het boeide hem niet veel wat ze nu van hem zou denken. Hij had nog nooit geschiedenis gespijbeld. "Olivia... Leuke naam." Dat zei hij op een hese wat verlegen toon met zijn ogen naar de grond gericht. Complimenten geven vond hij heel moeilijk. "Ook danser worden? Doe je zelf ook een dans beoefenen?"
Terug naar boven Ga naar beneden
Olivia

Olivia


Aantal berichten : 180
Registratiedatum : 06-06-13
Leeftijd : 25

Kantine ~ middelpunt van de school Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kantine ~ middelpunt van de school   Kantine ~ middelpunt van de school Icon_minitimeza jul 20, 2013 1:32 am

Olivia haalde een hand door haar haren en keek even in Jeremy's felle ogen. Hij had wel iets weg van Matthew, al zag die er wel wat ouder uit. Ze zag zijn grijns en ging ervan uit dat hij haar uitlachte, maar toen hij vervolgens over de slavernij begon vermoedde ze dat hij geschiedenis niet zo erg vond. Even dacht ze na. 'Ik denk de eerste wereldoorlog, omdat hij een beetje vergeten lijkt te worden en er ook niet veel gebeurde tijdens die oorlog, maar dat vind ik juist wel interessant.' zei ze, en ze wist dat het niet erg duidelijk was maar daar kon ze niet zoveel aan doen. Meestal kon ze goed uit haar woorden komen maar soms wist ze het even niet.
Dat ze een leuke naam had, dat hoorde ze nu al de tweede keer van een jongen hier op school. En alleen al in haar eerste week. 'Dankjewel' zei ze met een glimlachje. Dat werd een grotere lach bij zijn volgende vraag. 'O nee, ik kan he-le-maal niet dansen. Ik bedoelde aangezien je er nu al zoveel mee bezig was, of je er ook daadwerkelijk iets mee wilde gaan doen' zei ze lachend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeremy

Jeremy


Aantal berichten : 411
Registratiedatum : 05-07-13

Kantine ~ middelpunt van de school Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kantine ~ middelpunt van de school   Kantine ~ middelpunt van de school Icon_minitimeza jul 20, 2013 2:04 am

Wanneer zij naar hem keek wist Jeremy zich geen houding te geven. Hij werd nerveus en liet per ongeluk door de zenuwen het boek vallen. Hij raapte het gelijk op en vermeed oogcontact. Zij vertelde dat ze de eerste wereldoorlog interessant vond. "De Eerste Wereldoorlog. Ik begrijp wat je bedoeld. 28 juli 1914 en duurde tot 11 november 1918. Het heeft toch 4 jaar geduurd. Misschien niet zoveel slachtoffers dan de Tweede Wereldoorlog maar toch. " Eindelijk iemand met hersenen want dit meisje kon niet dom zijn. Ze vond geschiedenis interessant, dat betekende iets. Hij keek haar met ongeloof aan. "Je kunt niet dansen? Geloof ik helemaal niets van! Iedereen kan dansen en vrouwen hebben ook nog eens het lichaam ervoor om te kunnen dansen. Ik ben zo plat als een plank. Zou ook niet goed zijn als ik geen plankje was." Jeremy begon weer te ratelen. Gebeurde wel eens vaker als hij een beetje zenuwachtig was. "Ik vind breakdancen heel leuk maar of ik daar mijn geld mee kan verdienen? Er zijn zoveel getalenteerde mensen die veel beter dan mij zijn." Jeremy keek voor kort naar zijn boek. "Misschien ga ik wil iets met geschiedenis doen." Hij haalde simpel zijn schouders op. Hij had nooit aan zijn toekomst gedacht omdat hij nooit had gedacht om nog op deze aardbol rond te lopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Olivia

Olivia


Aantal berichten : 180
Registratiedatum : 06-06-13
Leeftijd : 25

Kantine ~ middelpunt van de school Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kantine ~ middelpunt van de school   Kantine ~ middelpunt van de school Icon_minitimeza jul 20, 2013 4:19 am

Olivia vond het verbazingwekkend dat hij die jaartallen en data uit zijn hoofd wist, blijkbaar was hij iemand die van die onzinnige feitjes onthield. 'Nou geloof het maar. Ik kan echt niet dansen. Ik ben op zich wel muzikaal en heb wel ritmegevoel maar mijn lichaam doet gewoon nooit mee' zei ze lachend. 'En ik vind het altijd indrukwekkender als een jongen goed kan dansen. Om de een of andere manier vinden veel jongens het meisjesachtig, maar het is superstoer als een jongen sexy kan dansen.' Ze schudde haar haren even naar achteren. Ze was blij met haar lange haar, maar soms was het irritant als het de hele tijd langs haar ellebogen gleed. 'Geschiedenis is ook leuk, ik weet het echt nog niet' zei ze en ze beet even op haar lip, ze moest wel echt gaan verzinnen wat ze wilde gaan studeren maar ze had nog geen idee.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeremy

Jeremy


Aantal berichten : 411
Registratiedatum : 05-07-13

Kantine ~ middelpunt van de school Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kantine ~ middelpunt van de school   Kantine ~ middelpunt van de school Icon_minitimeza jul 20, 2013 6:01 am

Jeremy beet zachtjes op zijn onderlip toen Olivia hem verbazend aankeek. Vond ze het een afknapper? Zag ze hem nu als een freak? Waarom kwam zijn onzekerheid nu weer naar boven? Jeremy glimlachte en bekeek haar lichaam. Niet op een lustige manier eerder professioneel. Alsof hij er iets mee kon. "Ik wil je best wel een aantal pasjes leren hoor. Heb ik totaal geen moeite mee. " Hij zelf was altijd bescheiden in zijn danskunsten maar hij kon het wel. Hij had vaker aan wedstrijden meegedaan maar moest gedwongen stoppen omdat hij weer een zelfmoord poging had gedaan. Of zichzelf zoveel had gepijnigd dat die niet meer kon deelnemen. Er verscheen gelijk een blos op zijn wangen bij het zinnetje: 'superstoer als een jongen sexy kan dansen'. Hadden andere mensen ook zo'n kijk op het dansen. Jeremy was vaker gepest omdat hij soms beter kon dansen als een meisje. "Klopt. Jongens vinden mij altijd een mietje. Helaas is dat mijn passie en ga ik gewoon door." Je zag zijn zekerheid. Breakdance was zijn leven, zijn afleiding. Zonder breakdance was er ook geen Jeremy. "Wat is jouw talent Olivia? Iedereen heeft wel iets waar hij of zij goed in is." Het meisje was blijkbaar net zo onzeker over de toekomst als hem. "Ik vind dat wij veel te vroeg al moeten besluiten wat we willen worden. Gaat te snel naar mijn mening."
Terug naar boven Ga naar beneden
Olivia

Olivia


Aantal berichten : 180
Registratiedatum : 06-06-13
Leeftijd : 25

Kantine ~ middelpunt van de school Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kantine ~ middelpunt van de school   Kantine ~ middelpunt van de school Icon_minitimeza jul 20, 2013 6:40 am

Olivia voelde zijn ogen over haar lichaam gaan en voelde haar wangen rood worden. Ze wist dat hij niet op die manier naar haar keek, maar toch... 'O, dat hoeft niet hoor' zei ze met een glimlachje, ze wist niet wat Matthew daarvan zou vinden en één van de redenen dat ze zo vaak ruzie hadden was omdat hij erg jaloers aangelegd was. 'Dat is goed! Laat ze maar praten, je kunt je maar beter niks van iemand aantrekken' zei ze met een glimlachje. Even dacht ze na 'Ik denk voetballen, en ik vind met make-up en kleding bezig zijn heel leuk, als dat een talent is'. Om maar niet als een nerd over te komen vertelde ze niet dat ze voor bijna alle vakken een 7,5 of hoger stond. Op een studie toegelaten worden zou voor haar geen probleem zijn, als ze een studiebeurs zou krijgen en als ze nou is zou weten wat ze wilde worden. 'Vind ik ook, als ik nou een paar jaartjes meer zou krijgen om te kiezen...'
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeremy

Jeremy


Aantal berichten : 411
Registratiedatum : 05-07-13

Kantine ~ middelpunt van de school Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kantine ~ middelpunt van de school   Kantine ~ middelpunt van de school Icon_minitimema jul 22, 2013 1:43 am

Dat het meisje rood werd begreep Jeremy niet helemaal. Viel het zo op dat hij haar bekeek? Maar nog niet eens op zo'n manier dat het ongemakkelijk moest zijn... Toch? Hij zou het niet nog eens doen. Hij wilde niet dat Olivia zich niet op haar gemak voelde. "Oké." Jeremy keek haar met de nog steeds vriendelijke glimlach aan. Hij was ook een vriendelijk jongetje daar niet van. "Eindelijk iemand die het begrijpt! " Bij het woord voetballen keek hij eventjes verbaast. Ze zag er zo onschuldig uit voor voetbal. "Interessant. En wat voor positie heb je in het veld?" Jeremy keek haar geïnteresseerd aan. "Je mag voor mij wel eens kleding ontwerpen. Misschien zie ik er dan wat modieuzer uit dan nu." Jeremy bekeek zijn kledingstijl. Simpel, beetje saai maar wel met kleurtjes. Hij hield van felle kleuren. "Al een richting in gedachten?"
Terug naar boven Ga naar beneden
Olivia

Olivia


Aantal berichten : 180
Registratiedatum : 06-06-13
Leeftijd : 25

Kantine ~ middelpunt van de school Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kantine ~ middelpunt van de school   Kantine ~ middelpunt van de school Icon_minitimema jul 22, 2013 9:06 pm

Olivia vond het leuk dat hij zo enthousiast was. Bij het woord interessant glimlachte ze een beetje, dat hoorde ze vaker, gewoon omdat ze niet als iemand gezien werd die zou voetballen. Maar ze vond het echt heel leuk en ze was er ook aardig goed in, maar niet super. 'Spits' zei ze, en daar was ze best trots op, want spits was een moeilijke positie.
Echt kleding ontwerpen kon ze niet zo goed, ze was beter in het combineren en mensen kleden. Maar ze ging hem niet verbeteren, daar had ze geen zin in. 'Nou je draagt in ieder geval geen foute dingen.' zei ze met een glimlach 'Ik vind jongens kleden altijd moeilijker, want ik houd van rokjes en jurkjes en tsja... De meeste jongens niet. En ik heb nog niet echt een richting in gedachten. Misschien geschiedenis of economie.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeremy

Jeremy


Aantal berichten : 411
Registratiedatum : 05-07-13

Kantine ~ middelpunt van de school Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kantine ~ middelpunt van de school   Kantine ~ middelpunt van de school Icon_minitimedi jul 23, 2013 9:57 pm

Jeremy was door dit gesprek haast vergeten dat er een appel op hem stond te wachten. Hij pakte zijn appel om er een hap van te nemen. "Spits?" Jeremy keek haar met een brede grijns aan. "Dan moet je wel goed zijn dame. Kan niet anders. Je wordt niet zo maar in de spits gezet. Al veel goalen kunnen maken dit seizoen? Hoeveel wedstrijden gewonnen of verloren?" Hij vond voetbal nooit zo interessant echter was dit een uitzondering. Je kwam niet vaker een voetbal chick tegen. Had Jeremy echt wel respect voor want het was niet de gemakkelijkste sport. Jeremy bekeek zichzelf. "Ik ben ook niet bepaald het type van modieus." Hij haalde simpel zijn schouders op. Bij haar zin begon hij zachtjes te lachen. "Ik zie inderdaad niet zoveel jongens met rokken of jurken lopen op de travestieten na dan." Economie? Daar vond Jeremy nu niets aan. Alleen ging hij dat niet zeggen. "Lastig dat soort dingen altijd. Trouwens... Ben ik nu de enige of is het vinden van lokalen nu zo moeilijk?"
Terug naar boven Ga naar beneden
Daykota

Daykota


Aantal berichten : 373
Registratiedatum : 28-06-13

Kantine ~ middelpunt van de school Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kantine ~ middelpunt van de school   Kantine ~ middelpunt van de school Icon_minitimezo aug 11, 2013 12:41 pm

Het was een normale maandag middag. Velen studenten waren buiten want de zon scheen. Daykota was echter aan het leren voor een toets die zij over twee dagen had. De laatste paar dagen had zij niet veel aan school gedacht. De therapieën werden steeds zwaarder en koste haar veel energie. Ze zat als een van de weinige in de kantine met een rode appel in haar hand, waar nog maar enkele happen uit waren genomen. Ze sloeg een bladzijde om terwijl ze verder las. Af en toe maakte zij een paar aantekeningen voor haar samenvatting. Samenvattingen waren ook gemakkelijker te leren. Ze genoot van de stilte die normaal niet te vinden was in de kantine. Ze speelde met een lok van haar haren en besloot haar vestje uit te doen. Het begon hier warm te worden. Hadden ze de airco niet aangedaan?

Outfit van vandaag Smile
Spoiler:
Terug naar boven Ga naar beneden
Jace

Jace


Aantal berichten : 112
Registratiedatum : 11-08-13

Kantine ~ middelpunt van de school Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kantine ~ middelpunt van de school   Kantine ~ middelpunt van de school Icon_minitimezo aug 11, 2013 12:58 pm

Jace liep samen met een groep jongens de kantine binnen. Toen de rest begon te lachen deed hij overtuigend genoeg mee al wist hij niet wie de grap had gemaakt en waar het over ging. Het interesseerde hem niet. Hij had trek en de jongens volgden hem graag. Nou wist hij niet zeker of hij iets te eten kon krijgen buiten de vaste eettijden, zolang zat hij nog niet op deze school. "Wat vind jij Jace?" Hoorde hij plotseling een van de jongens, hij dacht dat hij Kyle heette, vragen. "Van wat?" Vroeg hij zonder hem aan te kijken. "Daar van dat meisje," was het ongeduldige antwoord. Jace keek op en volgde de blik van de rest. Een meisje met donker haar was bezig met leren. "Hoezo?" Vroeg hij iets geïnteresseerder. "Kyle vindt haar leuk!" Riep een van de andere jongens. Jace keek van Kyle naar het meisje en schudde lachend zijn hoofd. "Vergeet het maar," zei hij simpelweg, "die krijg je nooit. Dat was duidelijk niet het antwoord dat Kyle had willen horen. "En jij denkt dat jij dat wel kan? Ze is model, zei hij kwaad. Jace keek vanuit zijn ooghoek naar het meisje, ja dat kon hij zich goed voorstellen. "Is dat een uitdaging?" Vroeg hij en voor iemand hem tegen kon houden liep hij naar het meisje toe.
"Hee," zei hij terwijl hij op de tafel ging zitten naast haar boek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Daykota

Daykota


Aantal berichten : 373
Registratiedatum : 28-06-13

Kantine ~ middelpunt van de school Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kantine ~ middelpunt van de school   Kantine ~ middelpunt van de school Icon_minitimezo aug 11, 2013 1:10 pm

Daykota keek af en toe op wanneer zij voetstappen hoorde passeren. De meesten durfde haar niet eens aan te kijken. Ze kreeg 9 van de 10 keer een vuile blik of vermeden oogcontact of zagen groen van jaloezie. Enkelen glimlachten naar haar. Dat waren de mensen waar zij wel eens een praatje mee had gemaakt. Misschien kwam het ook omdat ze bij de cheerleaders zat. De meeste keken tegen haar op en als ze haar eenmaal beter leerde kennen wisten ze dat zij niet zo bitch was. Kon zij er wat aan doen dat zij zo'n uitstraling had. Het werd wat luider in de kantine wanneer er een groepje jongens kwamen binnen gelopen. Daykota keek even naar het groepje jongens en herkende er eentje van Kyle. Iemand van de cheerleaders had haar verteld dat deze jongen een oogje op haar had. Ze vond het altijd zo jammer dat ze dit soort dingen via via te horen kreeg. Waarom kwamen ze nooit naar haar toe? Uiterlijk vond ze wel belangrijk maar het was uiteindelijk het innerlijk wat telde. Zij had iemand nodig die gewoon een conversatie met haar wilde voeren. Die niet op de geruchten af ging en niet 'bang' voor haar was. Ze nam een hap van haar appel. Haar aandacht lag weer bij de tekst wat zij aan het lezen was. Plotseling zo uit het niets hoorde zij iemand aan tafel schuiven. Verbaasd keek het meisje op. Een jongen met rood haar was aan haar tafel gaan zitten. Een ginger. "Hoi..." Daykota keek nog een beetje onwennig. Wist zich niet precies een houding te geven. Je merkte aan haar dat zij zoiets niet was gewend. "Alles goed?" Nu kwam er een glimlachje op haar gezicht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jace

Jace


Aantal berichten : 112
Registratiedatum : 11-08-13

Kantine ~ middelpunt van de school Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kantine ~ middelpunt van de school   Kantine ~ middelpunt van de school Icon_minitimema aug 12, 2013 12:10 am

Jace was verbaasd over de reactie van het meisje. Als hij iets niet verwacht had was het wel dat ze verlegen zou zijn. Hij wist dat uiterlijk in principe niets zei, daar was hijzelf het perfecte voorbeeld van, maar met zo'n uiterlijk kon ze aandacht van jongens niet raar vinden. Hij liet zijn ogen over haar lichaam glijden zonder te proberen dat onopvallend te doen, ze mocht best weten dat hij naar haar keek. Hij snapte nooit als meisjes zich beledigd voelde bij zoiets, in principe gaf hij ze al een compliment door wat van zijn tijd aan hen te besteden.
"Met mij gaat alles goed," zei hij met een vriendelijke glimlach. Een neppte, dat wel, maar hij zou zelf het verschil niet kunnen zien. "En met jou en je..." hij keek even naar het boek dat voor haar op tafel lag, "geschiedenis. (ik verzin dit nu als je het er niet mee eens bent ofzo, zeg maar) Het is toch veel te mooi weer om hier binnen te zitten leren. Kijk eens naar buiten, naar die zon. Wie weet wanneer het weer zo'n mooi weer is. Dan wil je toch niet zeggen dat je de laatste mooie dag van het jaar binnen hebt besteed." Hij grijnsde en trok vragend een wenkbrauw op.
Vanaf waar hij zat kon hij de groep jongens niet zien, maar hij kon ze wel horen. Wat ze precies zeiden kon hij niet verstaan, maar dat was ook niet nodig om de richting waarin hun gesprek ging te raden. Hij noemde ze zijn vrienden, maar gaf niets om ze. Het was gewoon handig om een groepje te hebben dat om hem heen hing en dingen voor hem konden regelen. Dat was ook de enige reden dat hij de moeite nam om met ze om te gaan.
~
Jace is eigenlijk blond Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Daykota

Daykota


Aantal berichten : 373
Registratiedatum : 28-06-13

Kantine ~ middelpunt van de school Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kantine ~ middelpunt van de school   Kantine ~ middelpunt van de school Icon_minitimema aug 12, 2013 12:34 am

Oooh sorry! xD
Ik zag hem voor ginger aan en moest meteen aan south park denken: gingers do have souls Razz
----

Ze mocht hem nu al. Gewoon door zijn manier van doen. Hij schoof gewoon aan haar tafel alsof het de normaalste zaak ter wereld was. En hoe hij haar schaamteloos bekeek, hij durfde. Het maakte hem niet eens uit dat zij het zag. Daykota deed precies hetzelfde. Ook zij schaamde zich niet. Alleen deed zij het onopvallend. Het leek alsof ze zat te lezen maar ondertussen... Hij was knap alleen straalde zijn arrogantie er vanaf. Hij wist zeker van zichzelf dat hij er goed uitzag."En bevalt het wat je ziet?" zei ze op een luchtig toontje. Een speelse glimlach sierde op haar gezicht terwijl ze nog steeds in haar boek keek. Bij zijn vraag keek ze hem nu eindelijk aan. Haar groene ogen schitterde. "Met mij en mijn geschiedenisboek gaat het prima." Ze sloeg de volgende bladzijde en schoof haar boek iets van haar af. Hij had nu haar aandacht weten te krijgen. Daykota deed een plukje achter haar oor die in de weg zat. "Dat klopt. Maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik de laatste tijd niet zo vaak met mijn neus in de boeken heb gezeten." Ze haalde onschuldig haar schouders op. "Mede door het heerlijke weer. En ik kan hetzelfde over jou zeggen. Ga je niet gezellig met je vrienden op het gras zitten of lekker in het meertje zwemmen hier verderop?" Haar blik viel nu even op de groep jongens. Ze waren met elkaar aan het fluisteren en die Kyle keek niet al tevreden. Zag hij de jongen die tegenover haar zat als concurrentie? "Mag ik vragen waarom je aan mijn tafel kwam zitten? Heeft Kyle je gestuurd?" Ze rustte nu met haar hoofd in haar hand. Ze keek nu in Jace zijn ogen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jace

Jace


Aantal berichten : 112
Registratiedatum : 11-08-13

Kantine ~ middelpunt van de school Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kantine ~ middelpunt van de school   Kantine ~ middelpunt van de school Icon_minitimema aug 12, 2013 2:11 am

Haha geeft niet ^_^
~~
Jace vond het in eerste instantie vervelend dat ze gewoon door las terwijl hij hier naast haar zat. Toen hij naar haar ogen keek zag hij echter dat deze niet op het boek maar op hem gericht waren. Met een zelfingenomen glimlach leunde hij iets onderuit waardoor zijn nochalante houding nog versterkt werd. Zijn kleding hiep ook niet echt mee dat effect te verminderen. Met zijn lichtblauwe blouseje en zwarte broek had hij er netjes uit kunnen zien. Als zijn haar niet door de war had gezeten en hij de mouwen niet had opgerold. Nu zag hij er eerder uit alsof hij net uit iemand's anders bed was gekomen.
"Heb je mijn bevestiging nodig om te weten dat je er goed uitziet?" Vroeg hij met een scheve glimlach. Hij wist niet waar de verlegenheid van dit meisje in eerste instantie vandaan was gekomen toen hij haar net had aangesproken, maar hij was blij dat deze nu verdwenen was. Hij glimlachte even toen hij zag dat ze het boek its van zich afschoof. Mooi, nu had hij haar volle aandacht. "Wie heeft er nou boeken nodig? De dingen die het waard zijn te weten vind je niet in beoken," zei hij vol overtuiging. Jace was dan wel heel slim, en als hij zijn best zou doen zou hij gemakkelijk een van de bveste van de school kunnen zijn. Maar daar had hij geen zin in, hij zag er het nu took nie t van. Wat zijn leraren natuurlijk mateloos frustreerde. "Mijn vrienden," hij draaide zich even om naar de jongens die nmiddels aan een andere tafel waren gaan zitten. "Die zijn lang niet zo interessant als jij," zei hij met een charmante glimlach.
Hij lachte zachtjes toen het meisje vroeg of Kyle hem had gestuurd. "Nee Kyle heeft me niet gestuurd. Die jongen durft op geen enkel meisje af te stappen, laat staan op iemand zo mooi als jij. Nee ik ben hier komen zitten omdat ik een heel mooi meisje zag zitten dat haar tijd aan het verdoen was met een of ander boek."
Terug naar boven Ga naar beneden
Daykota

Daykota


Aantal berichten : 373
Registratiedatum : 28-06-13

Kantine ~ middelpunt van de school Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kantine ~ middelpunt van de school   Kantine ~ middelpunt van de school Icon_minitimema aug 12, 2013 2:33 am

Deze jongen speelde met vuur. Hij was gevaarlijk. Alle alarmbellen begonnen bij haar te rinkelen. Hoe kwam het toch dat ze zich plotseling zo voelde? En waarom wilde zij al te graag haar vingers verbranden? Er was iets met hem. Anders dan de gewone jongens waar zij wel eens een gesprek mee had gevoerd. Wist hij ieder meisje zo te betoveren door zijn gedrag? Zijn houding? Daykota was geen meisje die snel een oordeel had klaarliggen, in de meeste gevallen niet. Waarom was hij zo zeker van zichzelf? Of droeg hij een masker? Dat ze binnen enkele minuten al aan deze vragen dacht. Ze moest voorzichtig zijn. Wat zij wel leuk aan hem vond was zijn nonchalante kledingstijl. Alsof hij zo was wakker geworden en besloten om niets aan zijn haren te doen. Het stond hem wel. Veel jongens kwamen niet weg met just-got-out-bed-look-and-still-look-sexy. "Nee heb geen bevestiging nodig." Haar mondhoeken gingen iets omhoog. "Maar welk meisje houd er nu niet complimentjes of hoort niet graag dat ze mooi is?" Ze sprak het op een simpele toon uit. Je merkte gelijk aan haar dat ze niet zo hoog over zichzelf dacht. Dat zij niet de arrogantie of zelfverzekerdheid bezat zoals de jongen die voor haar zat. Ze wist dat ze niet lelijk was anders kon je geen model zijn maar echt speciaal vond ze zichzelf ook niet. Alleen haar haren en ogen vond ze mooi aan zichzelf. Daykota speelde met een lok van haar haren die zij om haar vinger sierde.
Zijn woorden prikkelde haar. "Ik ben daar niet volledig mee eens. Boeken bevatten zoveel informatie. Je kennis kan daarmee verrijken. Je komt zoveel te weten of zaken wat je in het dagelijks leven niet hoort of ziet. Boeken kunnen net zo betoverend zijn als het kijken naar een zonsondergang." Daykota keek hem met een lief glimlachje aan. "Noem eens op wat het waard is om te weten zonder boeken?" Daar kwam haar nieuwsgierigheid. Ze wist nu al dat ze een slim iemand tegenover zich had zitten. Waar zij tot nu toe de naam niet eens van wist. Bij het zinnetje: "Die zijn lang niet zo interessant als jij," verschenen er blosjes op haar gezicht. "En dat weet je al binnen enkele minuten? Misschien ben ik wel heel saai?" Dit bracht zij voorzichtig. Ze wist zich weer geen houding te geven.
"Dat is jammer voor hem. Zonde want daardoor verspeelt hij zijn kansen. En dit mooie meisje die haar tijd verdoet met een boek heet Daykota. En hoe heet de jongen die tegenover mij zit die een soort wrok koestert voor boeken?"
Terug naar boven Ga naar beneden
Jace

Jace


Aantal berichten : 112
Registratiedatum : 11-08-13

Kantine ~ middelpunt van de school Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kantine ~ middelpunt van de school   Kantine ~ middelpunt van de school Icon_minitimema aug 12, 2013 4:29 am

Jace had een licht geammuseerd glimlachje op zijn gezicht terwijl hij het meisje bestudeerde. Hij probeerde te raden wat ze aan het denken was, maar veel kon hij niet uit haar gezicht opmaken. Wel was het hem duidelijk dat ze ergens over aan het dubben was, en hij wilde maar al te graag weten wat dat was. Over het algemeen was Jace erg goed in het inschatten van mensen en ze dan precies goed bespelen. Maar daarvoor moesten ze wel dingen zeggen of doen. Zo merkte hij aa de manier waarop ze zijn complimentje ontving dat ze ondanks haar uiterlijk niet arrogant was. Iets wat hij eigenlijk wel had verwacht toen hij haar had aangesproken. Maar hij vond het wel prima, twee arrogante mensen bij elkaar ging meestal niet zo goed.
"Maar jij hoort dat vast wel vaker," zei hij waarna hij zijn hand uitstak en met zijn vingers over hetzelfde plukje haar streelde als waar zij mee aan het spelen was. Daarbij raakte zijn vingrs ook haar hand, precies zoals hij het wilde. Ergens had hij het idee dat hij nu misschien te ver ging, maar dat maakte hem niet uit. Hij kon zich namelijk al helemaal voorstellen hoe Kyle van binnen kokend naar hen zat te kijken. Hij wist niet hoe leuk hij dit meisje vond, maar de kans zat erin dat dit hem pijn zou doen. En dat was het allemaal waard. Want Kyle wist dat hij niet aan Jace kon tippen al deed hij nog zo zijn best. Kyle was dan misschien niet echt leleijk, hij had de humor van een vijfjarige, was niet al te snugger en een van de meest onbeleefde mensen die Jace kende.
"Poetisch hoor," zei hij half spottend. Jace had in principe niets tegen boeken en snapte ook heus wel dat ze soms gewon noodzakelijk waren, maar vaak was hij te ongeduldig en te snel verveeld als hij een boek las. Dus als het even kon ontweek hij ze. "Maar denk je dat ik dit heb geleerd uit een boek," zei hij een heel stuk zachter terwijl hij met zijn vingers lang de onderarm van het meisje streelde. Daarna leunde hij weer naar achter, nonchalant alsof er niets was gebeurd. "Nee, ik denk niet dat je saai bent," zei hij licht met zijn hoofd schuddend En als dat wel zo blijkt te zijn ben ik ook zo weer weg, dacht hij er achteraan.
"Daykota," herhaalde hij langzaam. "Mooie naam." Hij glimlachte. "Ik ben Jace."
Terug naar boven Ga naar beneden
Daykota

Daykota


Aantal berichten : 373
Registratiedatum : 28-06-13

Kantine ~ middelpunt van de school Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kantine ~ middelpunt van de school   Kantine ~ middelpunt van de school Icon_minitimema aug 12, 2013 5:02 am

Daykota pakte met haar andere hand haar appel waar ze nog een hap uit nam. Haar ogen waren op hem gericht. Ze kon mensen op een manier aankijken waardoor de meeste zich geïntimideerd voelden. Dat was haar intentie niet. Ze deed het niet expres. Sommige hadden moeite om mensen voor een langere tijd aan te kijken. Daykota had daar in de meeste gevallen geen problemen mee. Alleen bij bepaalde uitzonderingen. “Je kijkt mij aan alsof je probeert een puzzel te ontrafelen. Heb je de stukjes al bij elkaar kunnen vinden of?” Daarmee refereerde ze naar of hij de reden had gevonden waarom hij zo naar haar had zitten kijken.  Daykota haar groene ogen volgde iedere beweging van hem nauwlettend in de gaten. Hij stak zijn hand uit om met zijn vingers over hetzelfde plukje haar te strelen waar zij mee speelde. Haar ogen werden groten door deze plotselinge aanraking. Ze trok ook gelijk haar hand terug. “Dat valt wel mee.” Mompelde zij zachtjes. “De meeste durven niet eens met mij te praten en de helft van de school mag mij niet.” Nu keek Daykota wel weg, starend naar haar hand. Hij had lef, echt lef. Ze vouwde haar handen netjes over elkaar en legde ze op tafel. “Mijn reputatie op deze school zal je vast niet ontgaan zijn.” Nu klonk haar stem serieus net zoals haar expressie. Ze voelde ogen branden. Kyle keek alsof hij in een zure appel had gebeten. Zijn ogen straalde woede uit. “Kyle vindt je actie niet zo leuk.” Nu kwam haar luchtigheid weer terug. “Ben je vaak zo handtastelijk?” Er sierde een onschuldig glimlachje. Echter verging haar glimlach gauw bij zijn spottend toontje. Daar hield zij niet van. Misschien moest hij eens een goed boek lezen. Zij las ook niet voor haar plezier boeken maar op sommige regels waren er uitzonderingen. Net zoals bij boeken. “Ik zal jou eens een goed boek geven. Misschien veranderd je mening dan.” Haar nieuwsgierigheid werd wederom geprikkeld toen hij zachter begon te spreken. Wat ging hij haar vertellen? Hij streelde met zijn vingers lang haar onderarm. Met pretoogjes keek ze hem aan. “Jij bent echt van het fysiek contact.” Ze ging niet toegeven dat zij het contact op een of andere manier wel prettig vond. Nee je las niet veel van haar gezicht af. Ze glimlachte alleen, wat niet betekende dat zij hem de goedkeuring gaf. “Dankjewel Jace” Zijn naam melodieus uitgesproken. “Zin om even naar buiten te gaan?” Het meisje stond al op en deed haar boek terug in haar tas.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Kantine ~ middelpunt van de school Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kantine ~ middelpunt van de school   Kantine ~ middelpunt van de school Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Kantine ~ middelpunt van de school
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Het dak van de school
» Wat er speciaal is aan deze school
» Hoe de school en de omgeving is ingedeeld

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Robinsons´ academy :: Het RPG :: De School-
Ga naar: